PROSKILLS

Οι Τέχνες και το Art–Therapy σαν μέσο ανάπτυξης δημιουργικότητας, αυτενέργειας, και κοινωνικών δεξιοτήτων ενηλίκων μαθητών

Το διετές πρόγραμμα PROSKILLS «The arts and art-therapy as a means of developing creativity, proactivity and soft skills in disadvantaged adult learners» ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2009 και χρηματοδοτήθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα της ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ / Εκπαιδευτικές Συμπράξεις GRUNDTVIG. Στόχος του PROSKILLS ήταν χρησιμοποίηση της τέχνης και του Art-Therapy ως μέσο ανάπτυξης κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων των ενηλίκων μαθητών.

Τον συντονισμό της διεθνούς σύμπραξης έχει αναλάβει η κα. Christina Miliacca από το Technopras SAS (Ιταλία, Ρώμη) και εκτός του σχολείου μας συμμετέχουν το Sisli Anadolou Teknik (Τουρκία, Κωνσταντινούπολη), το Siauliu University (Λιθουανία, Siauliai), το Feramuc-Gu (Ισπανία, Guadalajara) και το Aid-Learn (Πορτογαλία, Λισαβόνα).

Κεντρικός άξονας του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη ενός κοινού μοντέλου εκπαιδευτικών τεχνικών βασισμένου στις τέχνες και στο art-therapy (μουσική, ζωγραφική, κινηματογράφος, θέατρο) μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από την εφαρμογή αυτών των μεθόδων στη διδασκαλία ενισχύθηκαν οι κοινωνικές και προσωπικές δεξιότητες των ενηλίκων μαθητών, όπως αυτοπεποίθηση, δημιουργικότητα, αυτενέργεια, πνεύμα πρωτοβουλίας, μεταγνωστική ικανότητα, ικανότητα επίλυσης κρίσεων κ.α. Συνέπεια της καλλιέργειας των ανωτέρω δεξιοτήτων ήταν η ενίσχυση του ενδιαφέροντός τους για τη μάθηση και η δυναμικότερη ένταξη τους στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή.

Στην πορεία υλοποίησης του προγράμματος έγιναν διεθνείς συναντήσεις στις χώρες των ιδρυμάτων, στις οποίες συμμετείχαν καθηγητές και μαθητές του σχολείου μας. Παράλληλα δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα www.proskills.org και διατέθηκε CD-ROM με το παιδαγωγικό υλικό που προέκυψε από τα αποτελέσματα του προγράμματος.